Assessorament Multimèdia a Osona. Hosting, Web i xarxes, Social Media, Publicitat, Comunicació, Disseny gràfic, Disseny web, Fotografia, Vídeo, Venda Online.

Quines qualitats ha de tenir un dissenyador gràfic d’experìencia usuari?

Quines qualitats ha de tenir un dissenyador gràfic d’experìencia usuari?

By in disseny gràfic

Quan parlem de professionals del disseny d’experiència usuària podríem parlar de rols tals com a consultor d’estratègia, dissenyador d’interacció o DCU, arquitecte d’informació, investigador d’experiència usuària, etc.
Per a un Cap de Personal és difícil identificar aquestes qualitats amb entrevistes. Comparteixo a continuació un llistat per identificar i mesurar el nivell d’aquestes qualitats:

  • Passió per la UX. Sentir afinitat, desig i emoció per tot el que el disseny d’experiència usuària cobreix. Això requereix un mínim coneixement de usabilidat, arquitectura d’informació i tot el relacionat amb la interacció persona-tecnologia.
  • Sentit comú. Capacitat per jutjar raonablement les coses, amb sensatesa, lògica i prudència; això no requereix d’estudi o recerques teòriques.
  • Empatia. Saber posar-se en el lloc de l’altre. Ser capaços de captar una gran quantitat d’informació sobre l’altra persona a partir del seu llenguatge no verbal, paraules, to de veu, postura, etc.
  • Pensament crític i analític, però amb ment oberta, per desenvolupar la creativitat i aplicar-la en la conceptualització, anàlisi de processos i fluxos entre interfícies.
  • Equanimitat. Actuar en la vida amb seny, harmonia i equilibri. Romandre estable davant les vicissituds o adversitats, amb la ment ferma davant el que sembla correcte i incorrecte.
  • Flexibilitat. Adaptar-se ràpidament a les circumstàncies, els temps i les persones per arribar a un comú acord i enriquir-se de les opinions dels altres.
  • Iniciativa. Prendre la iniciativa en el desenvolupament d’accions creatives i audaces per generar millores, assumint la responsabilitat que succeeixin.
  • Humor. Al marge d’afavorir l’ambient de treball, l’humor estimula la innovació, enforteix l’aprenentatge, ajuda a persuadir als usuaris d’executar certes tasques i, simultàniament, ajuda a guanyar la seva confiança.
  • Posseir una visió holística del disseny com a base del pensament. Veure i entendre al bosc per així comprendre com encaixa cada arbre com a part d’est, obtenint un enfocament de 360°. Saber «fer zoom» per veure detalls i allunyar el zoom per veure les implicacions sobre el conjunt en el procés de disseny. Passar de la tàctica a l’estratègica.
  • Bona capacitat de síntesi i, de comunicació oral i escrita.
  • Tenir la capacitat de ser molt imparcial, amb base en proves, estudis o evidències.
  • Considerar els objectius del negoci sense prendre decisions de disseny basades en l’experiència personal.
  • Posseir una retòrica i escriptura persuasiva.
  • Facilitat per comunicar un propòsit o idea amb una composició visual (dibuix, diagrama, esbós, etc.)
  • Capacitat de treballar de forma independent i dins d’equips.
  • Tenir un desenvolupat sentit de l’estètica i el disseny visual amplis, prioritzant així i tot la informació i les interaccions.
  • Quant a hàbits i coneixements
  • Utilitzar una metodologia de treball i adequar-la com a eix en els diferents tipus de projectes, depenent dels abastos.
  • Escoltar, observar, sintetitzar i recollir idees que permetin fer visible l’invisible.

En quant a hàbits i coneixements:

  • Dominar alguna eina de prototipat navegable.
  • Interpretar reportis d’analítica digital i entendre bones pràctiques en SEU.
  • Coneixements bàsics de maquetació i programació front-end.
  • Inglés avançat. La majoria dels estudis a nivell mundial parlen en aquest idioma.
  • Estar en contacte amb parells en esdeveniments, seminaris, cursos, xarxes socials (twitter, linkedin, etc.).
  • Sempre ajuda, encara que no és indispensable, una formació acadèmica de disseny centrada en l’usuari. Especialitats hi ha diverses, postgraus sobre factors humans, experiència usuària o HCI de forma online i presencial. Existeixen tallers presencials i finalment petits cursos online.
  • Llegir llibres sobre UX és un bon hàbit per a tot professional de l’usabilidat, però hem de tenir en compte que altres experiències en un altre context poden esbiaixar i extrapolar aquestes incorrectament. Els llibres són útils com a referències on descobrir tendències i metodologies reeixides usant variables que no necessàriament pot tenir el teu equip, o l’aplicació del qual no és d’indispensable en tots els tipus de projectes.

A la regió, els professionals de les carreres de disseny gràfic/industrial, enginyeria informàtica en sistemes,comunicacions i psicologia, són els que tendeixen a generar alguna afinitat i gust per tot el relacionat a la interacció humà-màquina. I al món trobem una diversa combinació d’especialitzacions relacionades a aquests temes, per citar un parell d’exemples: psicòlegs especialitzats en Interacció Humà-Computador o Sociòlegs en Absorció Tecnològica i Gestió del Canvi.

Els professional en UX han d’incloure als usuaris en els seus processos de disseny i assumir aquesta responsabilitat de representar la veu de tots els que usaran finalment el producte digital.

Article de PERCY NEGRETE per FOROALFA

Share

Fes el teu comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

19 − nineteen =

Pin It on Pinterest

Share This